Kärlek och sex

Det här med kärlek är viktigt. Alla behöver lite kärlek i sitt liv tror jag, kanske inte en fast partner men vänner och familj åtminstonde. Det finns även studier som visar att barn som inte får tillräckligt med beröring och kärlek kan dö även om de får mat och vatten osv. Det tycker jag bevisar hur viktigt det är med kärlek. Men det här med sex, det är svårare. Jag satt och kollade på The Bachelorette härom veckan och där var det två killar som var över 25 som aldrig hade haft sex eftersom att de sparade sig för "den rätta". När jag hör sånt så kan jag bara inte låra bli att tycka att det är något knasigt med hela tanken. För många så är sex en väldigt viktig del av ett förhållande och om det inte är bra så är det stor risk att förhållandet tar slut. Om man då gifter sig med någon som man aldrig har haft sex med, är det inte stor risk att det inte funkar då? Om aldrig sexet blir bra, man kanske inte klickar helt enkelt. Jag kan inte tänka mig att jag skulle kunna gifta mig med någon jag inte haft sex med innan, skulle du?

Hur viktigt är det med sex i ett förhållande? Kommentera gärna, var anonym om du vill!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej jag håller med dej. Tänk att första gången man har sex är på brölloppsnatten Och på bröllopsnatten vill man ju att det ska vara riktigt bra men det är svårt för har man inte varit så nära varandra innan så känner man sig inte lika trygg. Sex är faktiskt en ganska stor del i förhållandet för det är då man kan visa sin kärlek på ett väldigt intimt sätt.

Bra blogg btw!:)

2008-07-13 @ 23:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback