Träna träna träna

Nu har jag varit en hurtbulle igen. Har gått sju kilometer med stavar och så har jag stretchat lite, det känns bra. Åt en nyttig frukost, en frukt till mellanmål och ska snart äta en nyttig lunch. Det är viktigt med bra mat när man tränar.

Nu när jag håller på och tränar och försöker gå ner i vikt så har jag läst en massa konstighetr på internet. Folk skriver och tycker så mycket och så var det någon som jämförde bodybuilding med ätstörningar. Så jag undrar, kan man jämföra det? Tror ni att det som får folk (främst tjejer) att svälta sig är samma som kan få folk (främst killar) att bli så fixerade vid träning så att de börjar ta anabola eller börjar syssla med bodybuilding? Handlar det om pressen att vara snygg eller är bodybuilding bara en sport som fotboll eller vad som helst?

Enligt min mening så är det sjukt att pressa sin kropp till det extrema som en bodybuilder gör, det kan ju omöjligt vara nyttigt. Vältränad? Okej, men man behöver ju inte överdriva. 






Think about this

Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback