Vi gå över daggstänkta berg...

Idag har varit en dag full av äventyr och prövningar av olika slag. Första prövningen var att ta sig upp halv nio på morgonen för första gången på x antal veckor. Tungt är ordet som beskriver den händelsen, ännu tyngre var det att dra upp Felix ur sängen då han numera väger över hundra kilo. Heavy stuff!



Nästa prövning var att packa in en massa prylar och alldeles för många människor i bilen som skulle ta oss ut till dyvik där det låg en båt och väntade på oss. Jag, Felix, hans lillebror, mamma, kusin och mormor stuvade in oss i volvon och efter mycket om och men så kom vi iväg.

Vi tog båten till en mysig liten ö, som jag inte har någon aning om vad den hette, där vi fikade, solade och pratade. Felix lillebror och mormor tog sig också ett dopp men vi andra var för mycket badkrukor för det. På vägen hem så var det roligaste att se Felixs mormors skräckslagna min och hur hon krampaktigt höll sig i relingen när vi i ganska snabb takt tog oss över vågorna innan vi nådde hamn.

Väl hemma hos mig igen så blev det grillning. Min lillebror hade kommit hem från sin polares landställe och för ovanlighetens skull så var hela familjen samlad för middag. Grillas entrecoté satt fint i magen. Jordgubbar blev det till efterrätt. Mums!

Efter middagen så tog jag med mig Felix på en långpromenad runt halva Täby, det tog nästan två timmar och vi hann också hyra en film på vägen. Darkness falls heter filmen som vi snart ska kolla på, recension kommer senare.



I vår träningstävling så ledde mamma ett tag men nu är jag ikapp och förbi. Jag leder med 380 mot 370 mot 155 då Felix ligger sist och mamma tvåa. Hejja oss!

Jag har också utnämnt fredagar till den dagen i veckan som jag får unna mig onyttigheter som t.ex. glass, godis etc. Jag ska verkligen hålla mig till max en dag i veckan nu så att jag får några resultat på vågen och midjemåttet.

Imorgon ska jag ut och motionsgå men nu blir det filmmys med älsklingen.

Love L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback