svammlar och mumsar

Nu har jag precis kommit hem från jobbet. Jag jobbade till stängning istället för till ett men det var inte så mycket folk på jobbet och jag stängde med andra Linda så det var bara trevligt.

Midsommarafton var helkul, det gick vilt till och jag blev helt klart full. Det var det vanliga gänget plus en tjej till som var helmysig, hon och jag var värsta radarparet :) Vi var ute på sandön och där fanns också några brats/wannabe brats som var...eh...trevliga? En snubbe var asdryg, en annan rätt trist och ganska bitter och en tredje kan egentligen bara beskrivas som "pappa betalar". Sen var det några till men de orkar jag inte skriva om. Hur som helst så var det en trevlig kväll.

Jag kom väl i "säng" (tält, sovsäck och liggunderlag är räknas inte som säng enligt mig) vid fem och vaknade vid sju. Detta var kanske inte helt optimalt när man skulle jobba dagen efter. Sjukt trött och med vätskebrist som få så lyckades jag i alla fall ta mig hem till älsklingen för att sova några timmar innan jobbet.

Jobbet vara ett helvete, jag var ju bakis men det värsta var nog att jag hade bränt mig ordentligt i ansiktet så det var sjukt varmt, jag trodde att jag skulle svimma.

Nu tror jag att jag snart kommer svimma av trötthet om jag inte går och lägger mig. Imorgon startar mitt nya liv förresten. Jag ska börja gå upp och träna innan jobbet. Jag går ju bara upp i vikt och kommer snart bli rund som en boll om det fortsätter såhär. Så jag tänkte låta bli att klaga och göra något åt saken istället. Rapport om hur det går kommer senare.



Den här bilden är tog jag när vi var på väg ut till sandön. Jag åkte i Markus båt tillsammans med de andra brudarna, medans killarna åkte "blå åskan" vilket egentligen bara är ett coolt namn på en kass båt. Helt plötsligt dör deras båt så vi vänder och åker tillbaks till dem. Då kommer från ingenstans sjöräddningen farande: "Hallå grabbar, hur går det här då?" Lite pinsamt tycker grabbarna men vi i den andra båten får oss ett gott skratt i alla fall.

Nu ska jag äntligen få sova i min egen säng efter en rolig men slitig midsommarhelg. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback