Det ramlar jättestora snöflingor utanför mitt fönster

Är det vinter nu? När snön bara rasar ner utanför fönstret, är det vinter då? Det är ju november så det kanske räknas som en vintermånad. Fast det är ju plusgrader så den kommer ju bara att bli till slask och blött. Men Lillebror är glad, han vill ju bara åka skidor. Nya skidglasögon har han köpt redan även fast familjen (inte jag dock) inte ska till alperna förräns i februari. Och ett annat tecken på att det är vinter är ju att Lillebror går runt i shorts här hemma. Det gör han alltid på vintern. Jag tor att han har en skruv lös...



Så här stora är flingorna



Och så här ser det ut utanför mig just nu...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback