Mellan två världar

Just nu känns det som att jag lever mellan två världar. Halva mig lever här hemma i Sverige och tycker att det ska bli helmysigt med December och advent och frost på marken och pepparkakor.

Den andra halvan av mig drömmer sig bort till varmare länder, till sol, bad, flip-flops och sommarklänningar. Långa, lata dagar på stranden och varma kvällar med långa middagar under bar himmel.

Den första halvan blev jättelycklig av att se Lindex nya underklädesreklam med jultema som är så fin. Om ni följer länken och trycker på Se Film så får ni också se allt det vackra och mysiga.

Den andra halvan blev hur inspirerad som helst av de här fotona som är tagna av John Maier för The New York Times:

Här skulle jag kunna tänka mig att bo

Fin utsikt

Helt ok uteplats

Häftigt kök

Middag för många

En dröm

Det här är rena paradiset i den andra halvans ögon.

Är det någon mer än jag som har en smärre personlighetsklyvning?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback