Vilken färg har en tiger?

Det här blir ett blandat inlägg. Först ska jag skälla/klaga lite och sedan ska ni få lite tips och funderingar och självklart lite uppdateringar om min dag.

Jag ska börja med att säga att jag är besviken på er läsare för att ni är så dåliga på att kommentera (gäller inte alla). Hur roligt är det inte att få kommentarer? Om jag ställer en fråga eller tycker någonting så vill jag självklart att ni ska svara eller också tycka någonting. Självklart så svarar jag på det ni skriver, antingen här eller på er blogg om ni har någon. Överst på min önskelista står fler kommentarer på bloggen!

Nästa punkt är ett klagomål, men inte till er läsare :) Utan till mina lärare. Jag har ju som ni vet varit sjuk och då har jag mailat mina lärare och frågat saker så att jag inte ska komma efter, men får jag något svar? Icke! Jag blir så trött. Vad har de mail för om de inte svarar? Här försöker jag vara en ansvarstagande studerande men det blir svårt utan ansvarstagande lärare.

Så - nu får det vara slut med negativitet i det här inlägget. Jag ska tipsa om två hemsidor för vegetarisk mat. Jag är inte vegeterian men jag tycker att det är bra att äta vegetarisk mat eftersom att det är mycket bättre för miljön. Jag försöker att äta vegetariskt i skolan och har blivit förälskad i falafel. Då ska ni veta att jag är väldigt svårflörtad när det kommer till mat och speciellt grönsaker, bönor och linser etc så det är ett stort steg för mig :) Jag skulle nog inte vara en särsklit bra vegeterian då jag inte tror att man överlever särskilt länge på grönsallad och morötter men det är ändå viktigt att försöka äta mycket grönsaker. Så - för att få inspiration så hittade jag de här två hemsidorna med en massa recept på vegetarisk mat. Helt klart värt att kolla upp tycker jag.

Den första sidan heter Vegetariskt.com och där kan man lägga in egna recept, söka efter andras recept, läsa bloggar och få tips på restauranger mm.

Den andra sidan heter Vegomums.com och är en sida där man kan hitta recept som är vegetariska och ekomedvetna, de har också teman där man bl.a kan läsa om hur man sätter ihop ett vegetariskt julbord mm.

Ni ska också få en uppdatering av min dag men den har inte varit så händelserik så det finns inte mycket att skriva om. Jag har kollat ikapp på Desperate Housewives så nu ligger jag i fas inför kvällens avsnitt. Jag har också kollat på filmen Vägen Ut som är en supermysig och delvis ganska hemsk svensk film som handlar om en skådespelare som ska sätta upp en pjäs med några fångar på Kumlaanstalten. Det låter kanske inte som en höjdarfilm men det är många duktiga svenska skådespelare med och den är faktiskt bra.

Vägen Ut

Förutom att ligga och slöa så har jag målat lite, skulle vara sofistikerad och måla med penslar men det slutade med att jag satt med hela fingrarna fulla med färg. Med vad gör det? Det blir så mycket bättre då. Den stora frågan är bara; vilken fär har egentligen en tiger?

 

Kommentarer
Postat av: Marie

Händerna är de bästa redskapen, det hålerjag med om.. Har oxå målat lite idag men nu måste de torka lite innan jag kan måla vidare...



Krya på dej vännen!

kram kram /svägerskan ;)

2008-11-18 @ 20:49:28
URL: http://mkohler.blogg.se/
Postat av: Anonym

Btw, min tiger skulle vara vit med rosa ränder :). kram

2008-11-18 @ 20:50:14
Postat av: Linda

Det låter som en vacker tiger :)

2008-11-18 @ 23:10:49
Postat av: Stina

Visst är vegetarisk mat god?! Jag tycker själv att det känns både nyttigare och fräshare. Kan tipsa om en till bra veggosida; http://www.veggiemind.com/ :)

2008-11-19 @ 11:09:46
URL: http://artofecho.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback