Så många tankar

Imorgon är första dagen på resten av mitt liv. Mitt nya liv. Detta nya liv ska börja stenhårt, jag ska inför min Thailandsresa snygga till min kropp och första två veckorna av mitt liv består av en kost med minimalt kolhydratintag. Undantag när jag tränat ett hårt pass då kroppen behöver kolhydrater för återhämtning. Då passar det extra bra att den här första veckan består av 3 färre danspass och mycket mindre änsträngande lektioner i skolan än vanligt. Att inte äta kolhydrater är bara en kickstart, sedan ska jag självklart succesivt äta kolhydrater igen men gå över till nyttiga kolhydrater. Nu har jag ett sockersug som jag måste bli av med och dessutom är en kolhydratfattig kost en bra start om man vill gå ner i vikt.

Imorgon ska jag väga mig och mäta mina mått runt midjan, magen, höfterna och låren. Sedan ska jag göra det varje vecka för att se hur det går för mig. Jag redovisar här så att ni kan följa mina framsteg (förhoppningsvis blir det framsteg). Dessutom ska jag varje dag skriva upp exakt vad jag har ätit så att jag inte fuskar med maten.

Förutom pasta, ris, potatis och bröd så är självklart läsk, godis, chips, glass, tårtor, bullar, kakor etc. strikt förbjudet. Enda undantaget är mammas 50-års dag den 29:e November då jag får unna mig en liten bit om det bjuds på tårta/efterrätt. Något som är extra bra med att jag skriver ner vad jag äter är att om det fungerar och jag tappar i vikt så får ni gratis tips på mat man kan äta om man vill gå ner i vikt. Och sånt är ju aldrig fel :)

Jag har funderat och jag tycker att det är mycket roligare att läsa en blogg där det finns bilder. Jag brukar försöka att ha med bilder i mina inlägg men jag ska försöka att oftare lägga in bilder som jag tagit själv. Det känns roligare så. Idag blir det dock inga bilder för nu är klockan så mycket att jag måste gå och lägga mig om jag ska orka vara en trevlig människa imorgon.


Kommentarer
Postat av: Marie

Oherregud vad du är duktig! Önskar jag vore de jag med... Jag har nog att pallra mig til gymmet.

Men vad ska du äta til middag idag då, D sa ngt om pastagratäng?



Hejar på dej, du är kanonduktig! Kram

2008-10-20 @ 13:02:31
URL: http://mkohler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback