Svart är svårt - inte svart är svårare

Dagen F är här idag, dagen för Farväl. Begravning. Klädsel brukar vara svart på begravningar, det brukar vara svårt. Jag har nämligen inte så mycket svart. Valfri klädsel visade sig vara ännu svårare. Valfritt borde ju betyda att de inte vill att man ska ha svart på sig men vad ska jag då ha? Har funderat på gråa byxor och nån kavaj till men jag vet inte. Svarta skor bör man ju åtminstone ha men de enda svarta jag här är partypumpsen. Jag antar att mina partypumps ska på begravning idag då. Jag får inte heller glömma näsdukar, jag kommer ju att gråta för sorgligt är det. Dessutom så brottas jag fortfarande med den här envisa förkylningen så det är nog bäst att jag inte glömmer.


Farväl Lasse Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan.



Det blev inget bad igår, jag hann helt enkelt inte. Nu på morgonen innan jag åker till begravningen så ska jag ta mig tid att ta ett långt härligt bad och göra allt det som stod på den punkten igår. Det är viktigt att ta hand om sig själv, speciellt när allt inte är helt bra med en, så det ska jag göra. Först så måste jag packa ihop en massa grejer som jag ska ta med till älsklingen. Jag ska nämligen spendera hela helgen där och vi ska göra mycket olika saker så då behövs mycket olika kläder. Förutom det har jag lovat hans äldre bror att singstar ska följa med hem till dem. Det är viktigt att hålla vad man lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback