FÖR ATT ORKA LEVA

Nu ska jag snart på dans, modern jazz, veckans höjdpunkt. Det ska bli skönt, jag är fortfarande upprörd över dagens avslöjanden. Kajsas klasser får mig alltid att släppa allt annat och bara fokusera på dansen och det som är just nu. Det får mig att fokusera på min kropp, mina rörelser och mitt uttryck. Jag tror att vi alla har något sätt att finna harmoni och balans och för mig är dansen ett av de viktigaste redskapen. Dansen och musiken hjälper mig att få kontroll över det som är jag, mina känslor, över själen. Det hjälper mig att bli av med dålig energi och ger mig bra energi tillbaka. Vad skulla jag göra utan dans, musik och konsten? Det är för mig lika viktigt som att andas, tar man bort möjligheten till kreativitet och konst slocknar jag som ett levande ljus utan syre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback