LÅT PENGARNA GÅ TILL NÅGOT VETTIGT ISTÄLLET

Nu blir det kungabröllop, eller tekniskt sett så blir det väl prinsessbröllop men men. Jag tycker att det är jättekul för dem, de har ju vart ihop i sju år så det var väl på tiden att de fick arslet ur vagnen så att säga. Men något som förundrar mig är att det ryktas att det är skattebetalarna som ska stå för bröllopskostnaderna. Jag vill faktiskt inte betala för deras jävla bröllop, de har haft sju år på sig att spara och dessutom så har de ganska gott ställt båda två om man säger så. Det är fan på tiden att folk vaknar upp och inser att kungafamiljen är vanliga människor de också. Kungabarnen och kungafamiljen är bara vanliga människor med vanliga problem, ett stort hus och ett fint namn. På samma sätt som att jag anser att "kändisar" t.ex. popstjärnor bara är vanliga människor och att man kan respektera dem för att de är duktiga på sina jobb men inte för att de är bättre människor, anser jag att kungafamlijen inte är bättre än oss andra. Visserligen gör de kanske ett bra jobb men enda anledningen till att de gör detta är för att de inte har något val då de är födda till det. Och hur blir det härnäst, ska vi betala politikers bröllop med våra skattepengar också? Varför inte bara börja betala allas bröllop med skattepengar? Det kan vara som sjukvården ungefär, man betalar ett maxbelopp på 900 kronor och så betalas resten med skattepengar.

Tro inte nu att jag tycker att det är dåligt med skattebetald vård men jag anser att bröllop är fest och något man väljer till skillnad från vård. Ska man ha bröllop får man faktiskt rätta mun efter matsäck och betala själv med de pengar man har. Har man inga pengar så får det bli ett litet bröllop. Inte ska de som inte vill behöva betala för att rika människor ska få festa och skvallerpressen få något att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback