JAG VET EN VACKER FLICKA

Jag vet en vacker och begåvad flicka. Hon är vänlig och bryr sig om andra människor, även när hon själv har det svårt. Livet för henne är inte alltid lätt och hon har inte heller turen helt på sin sida, ändå har hon många goda sidor och bra kvaliteér. Hon vet mycket mer än hon tror, kan mycket mer än hon vet och är mycket starkare än hon vågar lita på. När livet är svårt så missar hon helt guldkornen och ljusglimtarna som vardagen ger men ändå lyckas hon stråla klart som en stjärna på natthimlen. Att flickan länge haft det svårt gör att hon inte lätt kan lita på andra och det gör det så svårt att se alla de vänner som finns där bara hon vågar sträcka ut en hand och be om hjälp. Därför säger jag till flickan, sträck ut en hand. Låt någon leda dig ut ur mörkret så att du kan öppna ögonen och på nytt se alla klara färger och underbara ljusglimtar som livet bjuder på. Resan må vara lång och besvärlig men jag lovar dig, det är värt det.

Du är så mycket starkare än du tror <3

Kommentarer
Postat av: Flisan

2009-02-04 @ 02:32:34
URL: http://beautifulthing.webblogg.se/
Postat av: ¨

2009-02-04 @ 02:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback