Blir det lättare?

Sitter med min uppsats i Samhälle B och kommer på mig själv med att göra allt möjligt för att slippa skriva någonting. Jag kan bara koncentrera mig korta stunder och så tänker jag hela tiden att snart blir det lättare, snart släpper det, snart kommer jag till de lätta bitarna. Men jag har insett nu att det blir nog inte lättare. Jag måste nog bara göra. Hur det än är så måste uppsatsen vara klar i början på veckan som kommer och ju längre jag väntar desto värre blir det ju. Just do it!


Har bokat in en after-work med Anna till näst nästa vecka också, när man fått lön :) Ska bli trevligt. Var riktigt länge sedan jag träffade henne så det blir nog kul. Får hoppas att detta underbara väder som kommit håller i sig också för jag älskar det! Idag har det varit otroliga 21 grader, strålande sol och klarblå himmel. Underbart! Jag tog tillfället i akt och flyttade ut pluggandet på verandan i solen och låg där och myste i shorts och bikini några timmar under dagen. Nu är fötterna smutsiga (eftersom att jag gått runt barfota), armarna fräkninga, håret sommarblont, spotify inställd på "sommar" och jag sitter i en gul klänning i uterummet med dörrarna vidöppna. Kan det bli mer somrigt än så? Jag har en grym känsla om den här sommaren, tror den kommer bli underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback