Tungt



Nu känns det extra tungt. Men det går upp och ner det där. Känns som att du tagit ifrån mig allt och lite till men kanske är det vad jag gjort mig förtjänt av. Inte bara nu utan under en lång tid som gått. Vet inte om jag ska tro på karma, på att man får vad man förtjänar. Jag vet ju att du inte förtjänat att bli sårad, men förtjänade jag det?

Jag vill inte tycka synd om mig själv på något sätt, jag har så mycket som många skulle ge upp allt för att få ta del av. Men jag skulle ge upp allt det för att få tillbaka det jag precis förlorat. Att tänka alldeles för kortsiktigt och vara impulsiv har blivit ett problem men nu när jag försöker lära av mina misstag och tänka efter mer och tänka mer långsiktigt så kan jag inte veta vad jag ska göra. Hur jag än vrider och vänder på det så ser jag ingen lösning, ingen självklar väg, inget rätt men inte heller något fel. Om jag inte ens vet vad som är fel, hur ska jag då kunna välja det som är rätt?

Sen så är det ju inte bara jag som ska välja. Det är du och du och du också. Vet ni vad som är rätt och vad som är fel? Vet ni vilket som är värt mest? Vet ni vad som kommer att hända och vad som i slutändan kommer att vara det bästa?

I vanliga fall är jag den som uppskattar att man inte vet någonting om framtiden men nu står så mycket på spel att jag önskar att jag hade någon som kunde visa vägen. Jag brukar kunna känna en trygghet i att det kommer att lösa sig men nu vet jag verkligen inte. Det är så svårt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vet att det kanske inte känns så nu, men efter regn kommer solsken!! kramar

2009-12-12 @ 08:13:29
URL: http://mkohler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback