Lördag



Ikväll blir en lugn kväll med film och mina stora kärlekar Ben & Jerry i väntan på att jag ska hämta upp min stora lillebror från en fest vid två-tiden. Vad gör man inte för att ens kära mamma ska slippa oroa sig för pojken?



Funderar på att jag skulle behöva en ny iPod och en ny mobiltelefon (definitionen på behöva kan ju ifrågasättas men i det här fallet så innebär det att de jag har är både slitna, repiga och uppfyller inte fullt ut de krav jag kan tänkas ställa på apparaterna i fråga). Har funderat ett tag på att köpa en iPod touch istället för den jag har då jag tycker att den verkar trevlig att handskas med men med tanke på att de senaste modellerna har i stort sett alla funktioner som en mobiltelefon har förutom just ring-funktionen så verkar det ju lite onödigt mycket.

Då jag dessutom faktiskt behöver (se definiton ovan) en ny mobiltelefon också tänkte jag att en iPhone kanske vore något? Den senaste modellen har alla de funktioner som man kan vänta sig av en mobil idag + en massa extrafunktioner bara för att det är kul. Men förutom det har den 32 GB minne som man kan fylla med musik = så mycket utrymme jag tänkt att jag skulle ha i min nästa iPod.

Detta är ju helt perfekt tänker jag och börjar kolla runt efter en iPhone 3G S 32GB men inser snart att det inte ska gå helt smärtfritt. Självklart så är den inte helt lätt att få tag på om man inte vill teckna ett abonemang som man låser sig vid i hur många månader som helst och om man lyckas hitta en olåst telefon så kostar den närmare 8000- 10 000 kronor (!).

Men men, det här ska absolut kluras lite på för det måste finnas något bra sätt att få tag på en sådan telefon kontant så att det inte slutar med att man betalat alldeles för mycket mer än vad man borde gjort bara för att man väljer att betala lite varje månad.



Här har ni skönheten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback