Första snön som föll

Igår föll faktiskt första snön över Stockholm men det var inte förrän idag som det var vitt på marken när man vaknade. Det är ganska fint men det ser ut som att det är höst och vinter samtidigt och då termometern visar plusgrader lär hösten vinna just idag.

Kan ni tänka er att det bara är drygt två månader kvar till jul? Hur kan tiden gå så fort hela tiden? Och vart tar den vägen? Man tycker att man gör så mycket saker hela dagarna och veckorna går fort som bara attan men sen så sitter man där och undrar vad man egentligen har pysslar med senaste tiden. Jag har glömt bort att ta vara på vardagen den senaste tiden, jag tror att det är problemet. Mitt enda fokus har varit mitt dumma knä och då har jag glömt att uppskatta allt det fina som hör vardagen till. Skärpning!

Nu ska jag iväg till skolan och idag ska jag njuta av höst-vintern, att solen skiner och att projektet i skolan faktiskt är väldigt intressant. Ta vara på vardagen!


Kommentarer
Postat av: Hanna Attling

Carpe Diem säger jag bara ;)

2009-10-14 @ 21:18:31
URL: http://hannaeda.blogg.se/
Postat av: katarina

Jag har ju sagt att det snart är jul! :D Och förresten så bloggar du aldrig dom dagarna då jag kollar, men sen när jag inte sitter vid datorn på typ två dagar så har du kommit med hundra inlägg :P

2009-10-15 @ 19:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback